Podwójne uznanie dla iguverse

4 grudnia, 2024

igus zdobywa renomowaną nagrodę Red Dot: Brands & Communication Design 2024 („Marki i Projektowanie komunikacji”) w dwóch kategoriach

Niezależnie od tego, czy chodzi o frezarkę, technologię spawania czy system zasilania brzegowego dla portów: iguverse ma na celu pomóc w szczególności MŚP w prezentowaniu i projektowaniu złożonych produktów w szybszy, bardziej wydajny i zrównoważony sposób. (Źródło: igus GmbH)

Powód do świętowania: międzynarodowe jury ekspertów renomowanego konkursu projektowania komunikacji Red Dot Award wyróżniło otwartą platformę wirtualnej rzeczywistości iguverse w dwóch kategoriach: „Virtual Reality Installations” i „Exhibition Design Elements” („Instalacje w wirtualnej rzeczywistości” oraz „Elementy konstrukcji wystawowych”). Nagroda jest wyrazem uznania dla wysiłków firmy specjalizującej się w tworzywach sztucznych, aby zaoferować firmom z sektora MŚP wolny od ograniczeń dostęp do innowacyjnych technologii 3D, a tym samym wspierać ich globalną konkurencyjność. Klienci mogą prezentować i projektować produkty szybciej, wydajniej oraz w bardziej zrównoważony sposób, bez konieczności korzystania z własnych zasobów rozwojowych. Korzystając z iguverse oszczędzają również koszty: przykładowo, firmy mogą zmniejszyć stanowiska wystawowe i zlecić tworzenie cyfrowych pokazów zamiast inwestować w drogie modele wystawowe. igus wykorzystuje to uznanie jako siłę napędową do dalszego rozwoju funkcjonalności iguverse.

Wystarczy założyć okulary VR, wziąć kontroler i zanurzyć się w świecie 3D jako awatar: coraz więcej firm polega na wirtualnej rzeczywistości (VR), aby otworzyć nowe możliwości w budownictwie i planowaniu, sektorze szkoleń oraz marketingu. Według ostatniego badania przeprowadzonego przez stowarzyszenie branżowe IT BITKOM, jedna na pięć niemieckich firm już korzysta z indywidualnych aplikacji VR, 36% planuje to zrobić, a 57% uważa, że VR jest bardzo ważna dla przyszłej konkurencyjności. „Na tym etapie kluczowe jest również zwrócenie się do małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) o ograniczonych budżetach oraz wiedzy specjalistycznej, aby nie przegapić technologii przyszłości”, mówi Marco Thull, szef marketingu w igus. Opierając się na platformie VR kolońskiego start-upu RAUM, firmy opracowały iguverse jako cyfrową platformę wprowadzającą do VR. Jego głównym celem jest pomoc MŚP w prezentowaniu i projektowaniu produktów w szybszy, bardziej wydajny oraz zrównoważony sposób. Nawet użytkownicy bez wiedzy technicznej mogą bez problemu rozpocząć korzystanie z aplikacji. Na życzenie, igus podejmie się nawet jednego z najbardziej skomplikowanych zadań do tej pory: tworzenia cyfrowych bliźniaków produktów do wykorzystania w przestrzeni wirtualnej.

igus otrzymał nagrodę w dwóch kategoriach

Za to rozwiązanie, firma igus otrzymała nagrodę Red Dot Award: Brands & Communication Design 2024. Ten międzynarodowy konkurs wyróżnił teraz także instalacje VR, które są nie tylko zaawansowane technicznie, ale także imponują kreatywnym designem, oddziaływaniem na odbiorców oraz otwierają nowe perspektywy. Międzynarodowe jury złożone z 24 ekspertów przyznało nagrody w dwóch kategoriach: „Virtual Reality Installations” i „Exhibition Design Elements”. „Cieszymy się z tych nagród, ponieważ Red Dot Award jest ważną platformą dla rozpoznawalności i promowania innowacyjnych projektów VR”, stwierdza Thull. Jeszcze w 2023 iguverse został dwukrotnie uhonorowany nagrodą German Brand Award — za wzorowe zarządzanie marką i wyjątkowe projekty marketingowe.

„Jesteśmy dopiero na początku podróży VR”.

Jury Red Dot Award szczególnie doceniło wysiłki mające na celu ułatwienie firmom z sektora MŚP dostępu do technologii 3D podczas targów. „W wirtualnych obszarach pokazowych rozmiar nie ma znaczenia. Nawet gigantyczne platformy wiertnicze mogą być prezentowane w realistyczny sposób, który nigdy nie byłby możliwy na klasycznym stanowisku targowym”, mówi Thull. Jan Olfenbüttel, szef sprzedaży i marketingu w H+B technics, potwierdza to: „Dzięki cyfrowym bliźniakom naszych systemów podnośników dla łodzi i jachtów, możemy ożywić nasze produkty zawsze i wszędzie — a nawet zaprezentować ich działanie. Na targach jest to praktycznie niemożliwe. Jednocześnie oszczędzamy koszty. Zamiast inwestować w drogie modele pokazowe, możemy łatwo i elastycznie zintegrować nowe modele 3D w wirtualnej rzeczywistości — a tym samym pokazać znacznie więcej, nawet bez dużej powierzchni stanowiska”. Abicor Binzel, ekspert w dziedzinie technologii spawania i cięcia, jest również przekonany o potencjale metaverse. Informuje Laura Lenk, Digital Business Development w Abicor Binzel: „Dzięki współpracy z igus mogliśmy zaprezentować obszar pokazowy VR naszego portfolio w zakresie spawania laserowego i lutowania na wiodących na świecie targach „SCHWEISSEN & SCHNEIDEN 2023” oraz zwiększyć immersje klienta podczas interakcji. Byliśmy w stanie pokazać, na szeroką skalę, w jaki sposób nasze produkty są wykorzystywane w przemyśle motoryzacyjnym i omówić pytania za pomocą konkretnej aplikacji. Pozytywna reakcja odwiedzających targi skłoniła igus do dalszego rozwoju funkcjonalności platformy. „Obecnie udało nam się w dużej mierze zautomatyzować generowanie cyfrowych bliźniaków. Jeśli klienci prześlą nam plik STEP, możemy stworzyć z niego model 3D w ciągu kilku godzin”, wyjaśnia Thull. Firma igus eksperymentuje również ze sposobami wykorzystania VR do szkolenia pracowników i planowania rozbudowy fabryk. Thull stwierdza: „Jesteśmy dopiero na początku podróży VR. Możliwości są praktycznie nieograniczone”.

Filename: PM3624-1.jpg

Filename: PM3624-PL.docx

Filename: PM3624-PL.pdf

Słowa kluczowe artykułu