Jeszcze większa niezawodność na długich przesuwach, dzięki nowemu czujnikowi do wykrywania zerwań i.Sense EC.B dla e-prowadników
15 maja, 2023
Jeden zamiast dwóch: monitorowanie stanu dla prowadników o długości 35 metrów lub więcej — teraz za pomocą jednego czujnika
Obciążenia, wysokie prędkości i najbardziej niekorzystne warunki środowiskowe: prowadniki kablowe często muszą wytrzymywać wysokie obciążenia. Bezpieczne prowadzenie przewodu jest wyzwaniem, np. w przypadku bardzo długich przesuwów, jak te w dużych systemach dźwigowych. Aby zapewnić jeszcze większe bezpieczeństwo systemu w takich przypadkach, firma igus oferuje teraz użytkownikom i.Sense EC.B z nowym czujnikiem wciągarki do inteligentnego monitorowania stanu prowadników o długości 35 metrów lub więcej.
Śnieg, lód, brud, ciała obce lub wygięta rynna: istnieje wiele różnych czynników zewnętrznych, które mogą spowodować zerwanie nawet najbardziej wytrzymałego i trwałego prowadnika kablowego podczas pracy. Aby uniknąć nieplanowanych przestojów i związanych z nimi kosztów, firma igus specjalizująca się w motion plastics, oferuje użytkownikom sprawdzony system i.Sense EC.B do monitorowania stanu e-prowadników . Potencjalne zerwanie prowadnika można wykryć w mgnieniu oka, nawet podczas bardzo długich przesuwów. Nowy czujnik wciągarki oznacza, że do inteligentnego monitorowania stanu prowadników o długości co najmniej 35 metrów potrzebny jest teraz tylko jeden czujnik. Rozszerzenie zakresu pomiarowego z 80 do 999 milimetrów eliminuje potrzebę stosowania drugiego czujnika po stronie końca stałego. Dłuższa ścieżka pomiarowa zapewnia również lepszą precyzję podczas długich przesuwów. W przypadku wykrycia uszkodzenia czujnik natychmiast wysyła komunikat, a moduł ewaluacyjny wysyła sygnał do jednostki sterującej systemu. Do nowego modułu ewaluacyjnego i.Sense GEN II można również podłączyć dwa czujniki (na przykład dla systemów przeciwbieżnych). Jeśli są podłączone do cyfrowych portów we/wy systemu sterowania, mogą być również używane do wyzwalania szybkiego wyłączania systemu. Nowy czujnik wciągnika linowego jest kompatybilny ze wszystkimi wcześniej dostarczanymi systemami EC.B i modułami i.Sense, a także może być zintegrowany z koncepcjami IIoT.
Odporne na działanie czynników atmosferycznych
System igus i.Sense sprawdził się już w wielu branżach, np. w bardzo dynamicznych zastosowaniach w sektorze motoryzacyjnym. Jednak Przemysł 4.0 zwiększa wymagania dotyczące maszyn i systemów monitorowania — jak pokazują systemy dźwigowe. Suwnice pracują coraz szybciej, w miarę jak odległości przesuwu wydłużają się. To sprawia, że solidny, trwały system zasilania jest o wiele ważniejszy. „Chcemy, aby operatorzy suwnic czerpali korzyści z pozytywnych doświadczeń związanych z systemem i.Sense EC.B w branży motoryzacyjnej” — mówi Richard Habering, kierownik działu inteligentnych tworzyw sztucznych w firmie igus. „Dla bezpiecznego, bezawaryjnego przenoszenia wielu ciężkich kabli w niekorzystnych warunkach środowiskowych, wykrywanie stanu w czasie rzeczywistym podczas całego przesuwu stanowi ogromną wartość dla operatorów portów lub suwnic”. Oprócz większej odległości pomiarowej nowy czujnik wciągnika linowego charakteryzuje się ekstremalną odpornością na warunki atmosferyczne i solidnością, co czyni go szczególnie interesującym dla zastosowań zewnętrznych. W pełni zautomatyzowane systemy dźwigowe są szczególnie podatne na nieoczekiwane przestoje, ponieważ nie ma kierowcy, który mógłby usłyszeć sygnały ostrzegawcze. Aby zapewnić optymalną ochronę przed nieoczekiwanymi awariami, operatorzy suwnic mogą zamiast tego korzystać z niezawodnego systemu monitorowania i.Sense EC.B.
Większa niezawodność, niższe koszty
Inteligentny system igus zapewnia klientom pełną kontrolę, dobry przegląd i niezawodne zasilanie. Wydłuża to żywotność zarówno prowadnika kablowego, jak i maszyny, na której jest używany. Firma igus przeprowadza ciągłe serie testów w największym w branży laboratorium testowym systemów dynamicznego przełożenia mocy, aby stale optymalizować trwałość swoich produktów z ruchomych tworzyw sztucznych. Wczesne ostrzeżenia o awariach z systemu i.Sense EC.B również znacznie obniżają koszty: koszty zakupu są niższe, ponieważ do monitorowania stanu w czasie rzeczywistym w prowadnikach o długości 35 metrów lub większej wymagany jest tylko jeden czujnik, a koszty konserwacji można obniżyć. Zamiast serwisować swoje systemy w regularnych odstępach czasu, firmy mogą przeprowadzać konserwację opartą na stanie, unikając niepotrzebnej lub wczesnej wymiany prowadnika.